Olemme tiedostaneet strategisesti, miten tärkeää on olla läsnä verkossa.

Anne Korhonen, toimitusjohtaja, Napapiirin Infra Oy

Toteutimme Talentreen kanssa markkinoinnin tehoviikon, joka koostui neljästä puolen päivän mittaisesta työpajasta sekä etukäteen tehdystä taustoituksesta. Viikko tarjosi meille erinomaista muutosvalmennusta ja konkreettisen markkinointisuunnitelman.

Organisaation muodonmuutos vaatii uudenlaista ajattelua

Olemme yrityksenä eläneet siirtymäaikaa sisäisestä tuottaja–tilaajamallista kaupalliseksi toimijaksi. Yhtiöittämisen seurauksena meidän on ajateltava myynti ja markkinointi uusiksi, ja haltuun otettavia asioita riittää. Talentreelta saimme tilanteeseemme todella hyvätasoista asiantuntemusta.

Viimeistään konkreettinen suunnitelma auttoi meitä näkemään, miten intensiivisesti verkossa on oltava läsnä ja mitä moderni myynti ja markkinointi vaatii. Työpajaviikko oli samalla henkilökunnan kouluttamista ja viestimistä siitä, millaisen muutoksen kynnyksellä olemme.

Toteutukseen osallistuivat toimihenkilöt ja työnjohto, ja kokonaisuus toimi meille sysäyksenä alkaa ajatella asioita eri tavalla. Tämä oli tärkeää myös siksi, että henkilökunta on tärkein asiakkaamme, ja heille on ensimmäisenä viestittävä siitä, mihin suuntaan olemme menossa.

Konkreettinen suunnitelma tukee muutoksessa

Talentreen kanssa toteutettu markkinointisprintti sopi tilanteeseemme, jossa lähdetään kehittämään tunnettuutta ja uutta ajattelumallia käytännössä nollasta. Pitkällä tähtäimellä tavoitteemme on tarjota palveluita maakunnallisesti, joten näkyvä läsnäolo ja imago ovat meille tärkeitä. Saimme erittäin hyvää tietoa verkkosivuista, samoin brändiin ja markkinointiin liittyvät asiat olivat kouluttajilla hallussa. Sprintin tuloksena meillä on selkeä näkemys asioista, joita viedä eteenpäin.

Työpajojen tuloksena syntynyt markkinointisuunnitelma on meille hyvä työkalu. Valmiin dokumentin avulla asiat on helppo esitellä yhtiön hallitukselle, osoittaa tarvittava resurssi sekä perustella toimenpiteet.

Nykyaikainen markkinointi perustuu läsnäoloon ja teknologian hyödyntämiseen

Markkinointisprintin ajoitus oli täydellinen. Olemme tiedostaneet strategisesti, miten tärkeää on olla aktiivisesti läsnä verkossa ja valjastaa verkkosivut liidimagneetiksi, joka tuo meille kauppaa. Syksyllä prosessi jatkuu Talentreen kanssa myynnin valmennuksin.

Nyt tehty yhteistyö on seurausta aiemmista hyvistä kokemuksista. Etäisyys ei ole ollut ongelma: olemme pystyneet viestimään ja sopimaan asioista hyvin joustavasti, omien tarpeidemme mukaisesti. Kokonaisuudessaan olemme erittäin tyytyväisiä. Tilanteen mukaan suunnitelmaa voi päivittää, ja tiedän, että siihen on tarjolla asiantuntevaa apua.

Napapiirin Infra Oy

Napapiirin Infra on rakennus-, kunnossapito- ja ympäristöpalveluita tuottava yritys, joka toimii Rovaniemellä ja lähialueilla. Napapiirin Infran liikevaihto vuonna 2017 oli n. 12 m€. Tutustu Napapiirin Infraan tästä >> rovaniemeninfra.fi

Sprintin tuloksena meillä on selkeä näkemys asioista, joita viedä eteenpäin.

Anne Korhonen, toimitusjohtaja, Napapiirin Infra Oy