Liidejä saatiin ennen Talentreen aikaa verkosta noin 40 kuukaudessa, nyt määrä on lähellä sataa.

Aarno Hartikainen, toimitusjohtaja, Jeemly by SKJ

Talentreen avulla palautimme brändiuudistuksessa kadotetun verkkonäkyvyyden ja enemmän kuin tuplasimme verkon kautta saatujen liidien määrän.

Kadonnutta verkkonäkyvyyttä nostamassa

Teimme kassajärjestelmiä valmistavalle yrityksellemme vuonna 2017 brändiuudistuksen. Uudistus itsessään onnistui, mutta samassa yhteydessä verkkonäkyvyytemme hävisi oikeastaan kokonaan. Se oli karu tilanne.

Jouduimme aloittamaan nollasta. Aluksi kokeilimme tilanteen parantamista alkuperäisen operaattorin kanssa, minkä jälkeen kokeilimme puoli vuotta toista operaattoria. Tilanne koheni vähän, mutta tulokset eivät olleet vielä riittävät.

Syksyllä 2019 aloitimme yhteistyön Talentreen kanssa. Annoimme puoli vuotta, siinä ajassa pitäisi tulla selvä muutos verkkonäkyvyydessä. Rehellisyyden nimissä puolessa vuodessa ei päästy ihan siihen, mihin oli aiottu. Nämä asiat vievät todellakin aikaa.

Merkit olivat kuitenkin oikeansuuntaisia, joten luottamus oli syntynyt ja jatkoimme yhteistyötä.

Hakukoneoptimointia ja sisältöjä sivuille

Käytännössä Talentreen asiantuntijat tekivät hakukoneoptimointia ja sisältöjä verkkosivuille. Kehitimme myös muita digimarkkinoinnin osa-alueita, kuten hakusanamainontaa ja sosiaalisen median markkinointia.

Nyt voimme jo sanoa, että työ on tuottanut hyvän tuloksen. Liidejä saatiin ennen Talentreen aikaa verkosta noin 40 kuukaudessa, nyt määrä on lähellä sataa. Verkosta saatujen liidien määrä on siis yli kaksinkertaistunut ja pyrimme lisäämään niiden määrää edelleen.

Rakensimme monesta lähteestä tulevaa liidinhankintaa. Olemme sekä orgaanisessa että maksullisessa haussa hyvin mukana, lisäksi liidejä tulee ladattavista oppaista ja verkkosivuilta. Hakukoneessa olemme suurimmalla osalla meille tärkeistä termeistä hakutuloksissa aivan kärkisijoilla.

Emme enää usko liidien laatuun vaan määrään. Ammutaan haulikolla metsään ja katsotaan, millaista riistaa tulee. Siinä on minun mielestäni hyvä kuvaus digitaalisesta markkinoinnista. Laatu tulee määrän kautta.

Verkkosivujen lisäksi kumppanimme ovat tärkeässä asemassa, saamme heiltä edelleen puolet kaikista liideistä.

Meidän menestyksemme kiinnostaa

Yhteistyö Talentreen kanssa on sujunut hyvin. Olemme Huosianmaan Eetun kanssa molemmat kiireisiä, joten yhteisen ajan sopimisessa voi kestää. Mutta kun keskustelemme, hän on keskittynyt pelkästään meihin ja meidän asiamme edistämiseen. Minulle tulee olo, että meidän menestyksestämme ollaan kiinnostuneita ja meitä kuunnellaan.

Markkinointipalveluita ostaessani haluan olla itseäni paremmassa seurassa. Pidän siitä, että hyvät ehdotukseni otetaan huomioon. Jos taas omat ehdotukseni eivät ole hyviä, saan niihin perustellut vastaukset, miksi asia kannattaa tehdä toisin.

Eetu auttaa asiakasta ymmärtämään kokonaisuutta. Vaikka vaatii tämä meiltäkin paljon, sillä jos verkkosivuihin ei halua panostaa aikaa ja asiantuntemusta, ei niistä voi tulla toimivat. Verkkosivujen pitäisi pystyä hoitamaan samoja asioita kuin myyjämme.

Samanlainen prosessi tässä on kuin fyysisestikin: Meidän pitää saada asiakkaan huomio ja ansaita hänen luottamuksensa, jotta voimme saada puheenvuoron.

Tiedän, että meillä on hyvä tuote ja pärjäämme kyllä, jos pääsemme esittelemään sitä asiakkaalle. Verkossa kuitenkin kilpaillaan erityisesti hinnalla. Lisäksi kassajärjestelmän investointeja tehdään hyvin harvoin.

Kun investointi-ikkuna aukeaa, haluamme, että meidät löydetään. Silloin on tärkeää, että pystymme tarjoamaan asiakkaalle tietoa kassajärjestelmästämme ja helpon tavan ottaa yhteyttä.

Jeemly by SKJ

Jeemly by SKJ on kassavirtaratkaisu kasvuhaluisille yrityksille. Vuonna 1991 perustettu yritys työllistää 16 henkilöä neljässä toimistossa ympäri Suomea. Vuoden 2020 liikevaihto oli noin 4 miljoonaa euroa. Vuodesta 2020 saakka SKJ on ollut osa ruotsalaista Confirma-konsernia, johon kuuluu 10 erilaista ohjelmistotaloa Pohjoismaissa. Tutustu yritykseen >> jeemly.com

Kaipaako verkkosivunne uutta nostetta?

Suunnittelemme ja toteutamme kauppaa kiihdyttäviä kotisivuja, jotka toimivat saumattomana osana myyntiprosessiasi ja mahdollistavat tehokkaan digitaalisen markkinoinnin. Kysy lisää Eetulta: eetu.huosianmaa@talentree.fi tai 044 200 8887

 

Meidän menestyksestämme ollaan kiinnostuneita ja meitä kuunnellaan.

Aarno Hartikainen, toimitusjohtaja, Jeemly by SKJ