Talentreen avulla kasvoimme rooliimme myynnin tekijänä.

Reetta Sallinen, myyntipäällikkö, Tarinagolf

Toteutimme Talentreen kanssa myynnin kehittämisen projektin, jonka myötä otimme käyttöön Pipedrive-asiakkuudenhallintajärjestelmän. Myyntityömme on nyt järjestelmällisempää ja tehokkaampaa, mikä näkyy myös tuloksessa.

Myynti on olennainen osa strategiaamme

Aiemmin emme ole tehneet tai seuranneet kuluttajamyyntiämme kovin järjestelmällisesti, eikä tiedossani ole erityisesti toimialallemme suunnattuja järjestelmiä, jotka auttaisivat myynnin ohjauksessa. Strategian päivittämisen yhteydessä ymmärsimme, että jos haluamme kasvattaa toimintaamme, meidän on nostettava myynti toimintamme keskiöön.

Teimme Talentreen kanssa ensin palvelukonseptien suunnittelua, jonka aikana kirkastimme tuotteitamme ja brändiviestiämme. Jatkona tälle projektille lähdimme kehittämään myyntiä ja otimme käyttöön CRM-järjestelmän. Mietimme tarkoin, miten myyntiä kannattaa lähteä tekemään ja miten järjestelmä parhaiten palvelee tavoitteitamme.

Saimme apuvälineen myynnin seurantaan, raportointiin ja käytännön tekemiseen, jota pystymme nyt analysoimaan helposti. Järjestelmän käyttöönotto sujui nopeasti, ja olen edelleen yhteydessä Talentreehen, jotta pystyn hyödyntämään järjestelmää mahdollisimman hyvin.

Myynnin johtaminen on tehokkaampaa ja analyyttisempaa

Myynnin johtamisemme on nyt paljon järjestelmällisempää. Pystymme seuraamaan myös asiakkaidemme ostokäyttäytymistä ja hyödyntämään tietoa helposti. Aiemmin tietoa oli saatavilla vähemmän, ja se oli hankalammin haettavissa. Mielestäni täytyy perustua analytiikkaan, mitä seuraavaksi tehdään. Järjestelmä selkiyttää ja tehostaa myynnin johtamista ja ohjaa osaltaan liiketoimintaa.

Asiakkuudenhallintajärjestelmä tekee työstä järjestelmällisempää ja selkeämpää, eikä kukaan asiakkaista putoa välistä. Uskon, että tämä näkyy myös asiakkaillemme, ja olemme saaneet kiitosta, että olemme heihin päin yhteydessä.

Otimme järjestelmän käyttöön osalle asiakkaistamme keväällä 2021. Organisaatiotasolla vuoden 2021 myyntimme kasvoi, ja kasvua oli erityisesti muiden pelioikeuksien kuten aloittelijoiden ja opiskelijoiden määrässä. Uskon, että kasvu johtuu järjestelmällisemmästä myynnistä. Olemme havainneet toimintamallin erittäin hyväksi, ja laajennamme järjestelmän käyttöä seuraavaksi uusille kohderyhmille.

Talentree on siivittänyt kasvuamme uuteen rooliin

Myynnin kehittämisen projekti oli luonteva jatkumo ensimmäiselle projektillemme Talentreen kanssa. Emme edes miettineet muita palveluntarjoajia, sillä yhteistyö toimi niin hyvin ensimmäisessä projektissa.

Olen todella tyytyväinen yhteistyöhön Eetun ja Sampsan kanssa. Heistä välittyy aito auttamisen halu, ja heidän otteensa on kannustava ja asiantunteva. Kokemuksensa kautta he myös osasivat kysyä olennaisia asioita, joita emme olisi itse osanneet välttämättä kertoa.

Talentreen avulla kasvoimme rooliimme myynnin tekijänä. En usko, että olisimme päässeet tähän tilanteeseen noin vain: meillä ei yksinkertaisesti ole resursseja vastaavaan kehitystyöhön itsenäisesti, ja se olisi vaatinut enemmän aikaa.

Kokonaisuuden sisältö

Projektissa Tarinagolfia konsultoitiin asiakkuudenhallinnan ja myynnin kehittämisestä, minkä seurauksena yrityksessä otettiin käyttöön Pipedrive-CRM-järjestelmä. Työpajoissa suunniteltiin yhdessä asiakkaan kanssa, miten olemassa olevaa asiakasdataa voidaan hyödyntää, nykyistä myyntimallia kehittää ja erilaisia manuaalisia vaiheita automatisoida. Osassa kokonaisuutta hyödynnettiin ELY-keskuksen tukemia Yritysten kehittämispalveluita.

Tarinagolf Oy

Tarinagolf on nuorekas ja yhteisöllinen jäsenkenttä, joka panostaa erityisesti matalaan kokeilu- ja aloittamiskynnykseen ja vasta-alkajien mukana kulkemiseen erilaisin eduin ja palveluin. Vuonna 2021 Tarinagolfilla oli 2 493 jäsentä, ja yrityksen liikevaihto vuonna 2021 oli noin 1,5 miljoonaa euroa. Tarinagolfin toimintaan osallistuu toimikuntien kautta laaja vapaaehtoisten yhteisö, joka on mukana mm. eri kohderyhmille suunnattujen tapahtumien järjestämisessä. Tutustu Tarinagolfiin >>

Kaipaako myyntinne lisää vauhtia?

Fiksusti rakennettu CRM-järjestelmä selkeyttää arkea, säästää aikaa ja auttaa kaikkia myyjiä myymään enemmän. Jos myynnin johtaminen asiakkuudenhallintajärjestelmän tuella kiinnostaa, ota yhteyttä Eetuun, eetu.huosianmaa@talentree.fi, 044 200 8887.

Olemme havainneet toimintamallin erittäin hyväksi.

Reetta Sallinen, myyntipäällikkö, Tarinagolf