Arvostamme sitä, että vaikuttavuutta mitataan koko ajan.

Eija Wall, myyntipäällikkö, Biokia Oy

Uudistimme Talentreen kanssa verkkosivumme ja perustimme samassa yhteydessä verkkokaupan. Lisäksi Talentree vastaa digitaalisesta markkinoinnistamme kokonaisuudessaan.

Verkkosivujen uudistus tukee strategiaamme

Yhteistyömme Talentreen kanssa käynnistyi verkkosivu-uudistuksesta. Lähdimme projektiin, koska halusimme ratkaista aiempaan verkkosivuun liittyvät ongelmat: sivusto oli kankea, hidas ja vaikeaselkoinen. Lisäksi halusimme saada verkkokaupan yhdeksi lisäjakelukanavaksi muiden jakelukanavien rinnalle.

Etukäteen ajattelimme, että vanhoja verkkosivuja voisi muokata helpommin käytettäväksi – sekä asiakkaille että oman sisällöntuotannon ja päivittämisen kannalta. Talentreen porukan ansiosta ymmärsimme, mikä sivustossa oli vialla ja mihin kaikkeen se vaikutti.

Päädyimme tekemään kokonaisvaltaisen verkkosivu-uudistuksen. Verkkosivujen ylläpito vaihdettiin ja teknisiä ominaisuuksia muutettiin. Myös visuaalinen puoli laitettiin uusiksi ja sisällöntuotannossa huomioitiin Google-optimointi. Samalla luotiin hyvin toimiva verkkokauppa. Lisäksi hankimme Moderni markkinointipäällikkö -palvelun, joka nivoutuu brändin rakentamiseen.

Olemme kirjanneet strategiaamme, että kasvu tulee brändin tunnettuuden kautta, ja nämä toiminnot tukevat valittua linjaa. Viime vuonna myyntimme kasvoi 13 %, ja se kehittyy koko ajan parempaan suuntaan: erään jälleenmyyjämme myynti kasvoi yli 80 % edellisvuoteen nähden. Saamme myös säännöllisesti yhteydenottoja uusilta kiinnostuneilta jälleenmyyjiltä.

Verkkokauppa on tulevaisuuden bisnestä

Nyt kun meillä on oma verkkokauppa Biokian sivuilla, sekä suomalaiset kuluttajat että asiakkaat koko EU:n alueella voivat helposti ostaa marjatuotteitamme. Yrityksemme missio on saada ihmiset syömään enemmän marjoja, ovathan ne tutkitusti erinomaisia tuotteita terveyden ylläpitämiseen. Aiemmin tuotteemme eivät ole olleet näin helposti saatavilla, sillä jälleenmyyjiltä löytyy harvoin koko valikoimaa. Tämä koskee erityisesti ulkomaisia asiakkaitamme.

Lähdimme tekemään verkkokauppaa varovaisilla tavoitteilla: olemme tyytyväisiä, jos investointi saadaan takaisin ensimmäisenä vuonna. Verkkokauppa avattiin vuoden 2019 huhtikuussa. Vauhti näyttää nyt hyvältä: ostoja on tasaisesti enemmän. Uskomme, että verkkokauppa on tulevaisuuden bisnestä. Samalla se auttaa meitä tekemään brändiä tunnetummaksi.

Tavoitteemme on kasvaa, ja tätä kasvua haemme viennistä. Verkkokauppa luo tähän lisää mahdollisuuksia. Kansainvälisen verkkokaupan buustaaminen voi olla seuraava askel, johon pistämme paukkuja.

Luottamus syntyi heti

Valitsimme yhteistyökumppaniksi Talentreen, sillä heillä on kokonaisvaltaista asiantuntemusta myös muista liiketoiminnan osa-alueista. Olemme erinomaisen tyytyväisiä yhteistyöhön. Henkilökemiat osuivat kohdilleen, samoin luottamus syntyi heti. Koimme, että meille ei tuputettu tai yritetty myydä mitään turhaa, vaan vain sitä, mitä tarvitsemme. Olemme antaneet Talentreelle vapaat kädet. He ovat ehdottaneet, mihin suuntaan ja miksi kannattaisi mennä, ja me olemme kertoneet, haluammeko sinne mennä. Aikataulut ovat pitäneet, ja arvostamme sitä, että vaikuttavuutta mitataan koko ajan.

Seuraavaksi aiomme uudistaa koko yhtiön verkkosivut. Siinä on sama tilanne: haemme yritykselle selkeämpää ja kaupallisempaa linjaa. Yhteistyö Talentreen kanssa laajenee.

Biokia Oy

Biokia tarjoaa kuluttajille pääasiassa kotimaisista marjoista tehtyjä marjajalosteita: kuivattuja marjoja, marjajauheita, mehuja ja suklaamarjoja kätevissä pakkauksissa. Biokia on 40 henkilöä työllistävän suomussalmelaisen perheyrityksen, Kiantama Oy:n, tuotemerkki. Laatu ja vastuullisuus ovat yrityksen toiminnan kulmakivet. Tutustu Biokian verkkokauppaan osoitteessa: biokia.fi

 

Tavoitteemme on kasvaa, ja tätä kasvua haemme viennistä.

Eija Wall, myyntipäällikkö, Biokia Oy