Missä tilanteessa CRM-järjestelmästä on hyötyä?
Asiakkuudenhallintajärjestelmästä on monenlaista hyötyä: kirjaamalla myynnin aktiviteetit paremmin seurattavaan muotoon, analysoimalla tämän kautta myynnin pullonkauloja ja kehityskohtia, sekä automatisoimalla myynnin rutiinitehtäviä voidaan tehostaa myyntiä ja säästää aikaa oikeaan kaupantekoon.
Jos tunnistat itsesi tai yrityksesi seuraavista väitteistä, vastaa CRM-järjestelmä tarpeeseenne.
- Haluat saada myyntiprosesseihin systematiikkaa ja seurattavuutta
- Haluat lisätä myyntiin ennustettavuutta
- Haluat saada läpinäkyvyyttä myynnin johtamiseen
- Haluat lisätä myyntiin tehokkuutta
- Haluat pienentää riskejä ja riippuvuutta yksittäisistä myyjistä
Lue tarkemmin eri tavoitteista ja niihin liittyvistä esimerkeistä CRM ja myynnin johtaminen -oppaastamme. Oppaasta löydät myös mallin myynnin pullonkaulojen tunnistamiseen ja tarvittavien myyntiaktiviteettien määrän arvioimiseen.